Strategija skupine Krka je temelj našega razvoja
Razvojno strategijo pripravljamo za petletno obdobje in jo zaradi prilagajanja spremenjenim pogojem poslovanja posodabljamo vsaki dve leti.
Ključni strateški cilji do leta 2026
- Dosegati količinsko/vrednostno rast prodaje v višini najmanj 5 % povprečno na leto. Pri tem dosegati nadpovprečne stopnje rasti prodaje glede na dinamiko trgov ter ostati ali se uvrstiti med vodilna generična farmacevtska podjetja z lastnimi blagovnimi znamkami na posameznih trgih in v izbranih terapevtskih skupinah.
- Krepiti in optimizirati vertikalno integrirani poslovni model, ki se je pokazal kot učinkovita strateška usmeritev in ima primerjalno prednost. Zagotavljati visoke standarde kakovosti, varnosti in učinkovitosti izdelkov.
- Ohraniti usmerjenost v dolgoročno dobičkonosnost prodanih izdelkov vse od razvoja in proizvodnje do marketinga in prodaje, vključno z vsemi drugimi funkcijami skupine Krka, in dosegati povprečno maržo EBITDA vsaj v višini 25 %.
- Poleg obstoječe ponudbe izdelkov, ki predstavljajo t. i. zlati standard, v skupni prodaji zagotavljati čim večji delež novih izdelkov in vertikalno integriranih izdelkov. Kot inovativno generično podjetje vstopati v nove terapevtske skupine in specialnosti ter razvijati kompleksne izdelke, vključno s podobnimi biološkimi izdelki.
- Ob organski rasti zagotoviti tudi rast z dolgoročnimi poslovnimi povezavami in s ciljno usmerjenimi prevzemi. Njihov primarni cilj je povečevati prodajo z dodatnimi trgi in izdelki.
- Za razvoj in raziskave namenjati 10 % prihodkov od prodaje, za naložbe pa okvirno znesek obračunane amortizacije, v povprečju 110 milijonov EUR letno.
- Voditi stabilno dividendno politiko in pri določitvi deleža čistega dobička za izplačilo dividend v posameznem letu upoštevati tudi finančne potrebe skupine za naložbe in prevzeme, za dividende pa izplačati najmanj 50 % čistega dobička večinskih lastnikov.
- Nadgrajevati trajnostno kulturo skupine Krka, trajnostne vidike vključevati v korporativno upravljanje in poslovne odločitve ter ohranjati ekonomsko, socialno in naravovarstveno odgovornost do okolja, v katerem poslujemo. Že v letu 2022 zagotoviti razkrivanje trajnostnih tem po standardih GRI, v letu 2023 pa pridobiti rating ESG.
- Izkoriščati potenciale digitalizacije v vseh fazah poslovanja.
- Ostati samostojni.