Danes smo v Krki podelili Krkine nagrade srednješolskim raziskovalcem. Njihov odziv na razpis se vsako leto povečuje, letos je bilo prijavljenih že 49 nalog iz 20 gimnazij oziroma srednjih šol. Predsednik uprave in generalni direktor Krke ter predsednik Častnega odbora Krkinih nagrad Jože Colarič in član Krkine uprave, direktor Razvoja in proizvodnje zdravil ter predsednik Sveta Sklada Krkinih nagrad dr. Aleš Rotar sta Krkine nagrade za 27 raziskovalnih nalog podelila 46 dijakom. Za spodbudo pri nadaljnjem raziskovalnem udejstvovanju je 34 srednješolcev, avtorjev 22 raziskovalnih nalog, prejelo Krkina priznanja. S tem želimo spodbujati raziskovalno delo mladih, ki nastaja pod strokovnim vodstvom mentorjev in ima pomembno vlogo pri razvoju znanstvenega razmišljanja. Za dolgoletno prizadevno spodbujanje in uspešno mentorstvo dijakov smo podelili posebno plaketo g. Marku Jeranu z Instituta Jožef Stefan. Najboljši dijaki so svoje raziskovalne naloge z različnih naravoslovnih področij predstavili na simpoziju pred slavnostno podelitvijo Krkinih nagrad.

Mentorska podpora in sodelovanje šol sta ključna za kakovostno raziskovanje dijakov
Z nagrajevanjem srednješolskih raziskovalnih nalog želimo v Krki poudariti pomen zgodnjega vključevanja mladih v znanost. Zavedamo se, da je vlaganje v mlade generacije naložba v trajnostni razvoj družbe, sodelovanje med gospodarstvom in izobraževalnimi ustanovami pa je temelj za izpopolnjevanje znanja.
Mladi, ki se že v srednješolskem obdobju usmerijo v raziskovanje, dokazujejo, da znanost ni omejena na akademske kroge, temveč je dostopna vsakomur, ki je radoveden. Na letošnji razpis za srednješolske raziskovalne naloge se je odzvalo 80 dijakov iz 20 slovenskih gimnazij in srednjih šol. Sodelovala je tudi gimnazija iz Hrvaške, in sicer V. gimnazija iz Zagreba.
Prijavili so vrsto zanimivih raziskovalnih nalog, ki dokazujejo, da je z jasnim ciljem, timskim delom, vedoželjnostjo in vztrajnostjo mogoče doseči odlične rezultate. Obravnavali so teme z različnih področij, pri čemer je še posebno pomembno, da so v raziskovanje vključevali teoretično in eksperimentalno delo. Ocenjevalci so opazili vse večjo pestrost in kakovost nalog. Najboljši dijaki so svoje raziskovalne projekte strokovni javnosti predstavili na simpoziju pred slavnostno podelitvijo Krkinih nagrad.
Zgodnje oblikovanje raziskovalnega potenciala mladih je ključno za razvoj inovativne družbe. Na slovesni podelitvi je dr. Aleš Rotar, predsednik Sveta Sklada Krkinih nagrad, izpostavil, da pri raziskovalnih projektih, ki jih na razpise za dijaške Krkine nagrade prijavljajo mladi raziskovalci, v Svetu Sklada Krkinih nagrad vedno znova opažajo, da na njihovo ustvarjalno delo pomembno vpliva zavzeta podpora mentorjev, poleg šolskih tudi tistih iz znanstvenih in akademskih krogov.
Tako smo tudi letos za dolgoletno prizadevno spodbujanje in uspešno vodenje dijakov pri raziskovalnem delu podelili posebno plaketo za mentorstvo. Prejemnik je g. Marko Jeran z Instituta Jožef Stefan, ki že od leta 2015 neprekinjeno sodeluje kot mentor ali somentor pri srednješolskih raziskovalnih projektih – kar 23 jih je bilo prijavljenih tudi na razpis za Krkine nagrade. Njegovo mentoriranje odraža vrednote, ki jih v Krki postavljamo v ospredje: ustvarjalnost, znanje, sodelovanje in odgovornost do prihodnosti.
Prejemniki Krkinih nagrad in priznanj za srednješolske raziskovalne nagrade so predstavljeni v sporočilu za javnost.