Pred desetimi leti smo v Krki predstavili novo generacijo pastil Septabene. Kmalu so postale sinonim za hitro in učinkovito lajšanje bolečine in vnetja v grlu, danes pa navdušujejo strokovno javnost in bolnike v več kot 40 državah po svetu. Desetletnico blagovne znamke smo 22. oktobra zaznamovali s strokovnim simpozijem, ki se ga je udeležilo 130 farmacevtov iz vse Slovenije.

Na dogodku z naslovom Moč, ki zmaguje. Inovativnost, ki navdušuje. so udeleženci najprej prisluhnili nagovoru Sama Komela. Direktor programa Izdelki brez recepta jubilej razume kot spodbudo za prihodnost: »Ob desetletnici znamke Septabene ne gledamo le nazaj, ampak predvsem naprej. Obletnico razumemo kot spodbudo za nove dosežke, nadaljnji razvoj in iskanje inovativnih rešitev, pri katerih bomo še naprej upoštevali potrebe bolnikov in sledili sodobnim farmacevtskim smernicam. Prepričan sem, da bomo s skupnimi močmi tudi v prihodnje ustvarjali zgodbe o uspehu, ki bodo presegale pričakovanja.«
Sledila je okrogla miza Sodobna skrb za žrelo – povezovanje znanosti, klinične prakse in svetovanja. Na njej je Maša Koritnik Zadravec, mag. farm., spec. klinične farmacije, vodila pogovor med asist. Mihom Zabretom, dr. med., spec. otorinolaringologije, doc. dr. Andrejem Steyerjem, univ. dipl. mikr., in Patricijo Dolinar, mag. farm. Sodelujoči strokovnjaki so z vidika klinične in lekarniške prakse svetovali, kako pravočasno in učinkovito obravnavati bolečino v žrelu. Predstavili so rezultate študije in vitro o Septabenah, ki je potrdila njihovo protivirusno delovanje proti SARS-CoV-2, ter navedli praktične primere iz ambulant in izkušnje iz lekarn. Za konec so poudarili, da je treba vneto in boleče žrelo začeti zdraviti čim prej. Pri tem je smiselno kombinirati učinkovine ter zdravljenje prilagajati različnim ciljnim skupinam in zdravstvenemu stanju bolnikov.
V predavanju Neprestani razvoj – temelj inovativnosti je dr. Vesna Krošelj, namestnica direktorja Razvoja in raziskav, predstavila kompleksnost razvoja Septaben. Da smo uspešno prehodili pot od prve ideje do končnega lansiranja, je bilo razvitih 109 analiznih metod in izvedenih več kot 1200 analiz. Razvita je bila tudi povsem nova farmacevtska oblika in razvit nov tehnološki postopek. Učinkovitost in varnost izdelka sta bili nato dokazani v mednarodni klinični raziskavi.
Za konec je zbrane nagovorila Urška Štravs Polanc, vodja blagovnih znamk v Regiji Slovenija. Predstavila je, kako je potekalo ustvarjanje blagovne znamke Septabene, in razkrila novost v družini izdelkov Septabene – pastile z okusom po koli. Pastile s tem priljubljenim okusom so nekaj povsem novega v kategoriji izdelkov za boleče žrelo. Septabene so zdaj na slovenskem trgu na voljo v štirih okusih. Ker združujejo trojno moč (lajšajo bolečino, blažijo vnetje, odpravljajo vzrok okužbe), ki jo omogočata dve zdravilni učinkovini (benzidaminijev klorid, cetilpiridinijev klorid), so edinstven izdelek za lajšanje bolečine v žrelu ter priljubljena izbira slovenskih farmacevtov in uporabnikov.
Ponosni smo, da je tehnološko dovršen izdelek, ki smo ga razvili v Novem mestu in ga proizvajamo v Ljutomeru, zgodba o uspehu, ki presega meje Slovenije. Septabene dokazujejo, da se tam, kjer se srečata znanje in inovativnost, rojevajo rešitve za jutri.