V skrbi za vaše zdravje

Aktualno

Največ, kar lahko storimo zase in za svoje bližnje, je to, da skrbimo za svoje zdravje. Pa res naredimo dovolj zanj? Ali prepoznate zdravstveno težavo in si znate pomagati? Na tem mestu vam ponujamo številne vsebine, ki vam bodo pomagale živeti zdravo in kakovostno.

  • EPIDEMIJA SLADKORNE BOLEZNI

    V zadnjih 30 letih se je število sladkornih bolnikov na svetu podvojilo in nenehno narašča. Do leta 2030 naj bi se povečalo na 440 milijonov. Po podatkih Inštituta za varovanje zdravja Republike Slovenije je bilo leta 2011 v Sloveniji 115.000 znanih  sladkornih bolnikov. Med njimi jih 15 % obvladuje sladkorno bolezen s primerno prehrano, zmanjšanjem telesne teže in telesno dejavnostjo, približno 85 % pa jih krvni sladkor uravnava z zdravili.  Strokovnjaki ocenjujejo, da pri nas okrog 20 % sladkornih bolnikov še ni odkritih.

     

     

     

     

    v rubriki:
    Srce in žilje
  • BOLEČINA VEDNO BOLI

    Bolečino lahko opredelimo kot neprijetno čutno in čustveno zaznavo, povezano s poškodbo tkiva. Vendar vzrok ni vedno poškodba tkiva, pa tudi vsake poškodbe tkiva ne spremlja bolečina.

    Bolečina je izjemno zapletena. Povzročajo jo različni dejavniki, na njeno doživljanje in trajanje pa močno vplivata tudi okolje in duševno stanje človeka, ki ga boli. Bolečina ni izključno negativna, saj je pogosto prvi znak ali opozorilo, da se v našem telesu nekaj dogaja. Kot je rekel že Homer: »Bolečina je pes čuvaj našega zdravja.« Ko nas nekje zaboli, se namreč ustavimo in umaknemo izvoru bolečine ter tako preprečimo nastanek nadaljnjih poškodb. Pa vendar si vsi želimo čim manj bolečine, tako čutne kot čustvene. Si predstavljate življenje brez glavobola, zobobola, bolečin v križu in sklepih? Življenje brez tegob in omejitev, ki jih prinaša bolečina? Vsaj na prvi pogled je to čudovita misel, a žal velikokrat ni uresničljiva.

    v rubriki:
    Bolečina
  • PROTI BOLEČINAM LAHKO VELIKO NAREDIMO SAMI

    Gibanje, predvsem vzdržljivostna vadba prispeva k zdravju, boljšemu počutju in videzu, poleg tega pa zmanjšuje tudi dejavnike tveganja za različne bolezni. Če ste z gibanjem šele začeli, morate pred začetkom vadbe preveriti svoje zdravstveno stanje in pa vedeti, da je za preprečevanje poškodb na začetku vadbe nujno ogrevanje, na koncu pa raztezanje. Z vadbo začnite počasi in stopnjujte obremenitev (intenzivnost, pogostost, trajanje). A če vas me gibanjem vseeno pokliče bolečina, jo poslušajte. Bolečina je lahko opozorilo.

    v rubriki:
    Bolečina

Naše publikacije

Krkino poslanstvo uresničujemo tudi z izobraževanjem. Zato smo pripravili različne izobraževalne laične publikacije.

Arhiv objav ...